Thursday 20 August 2009

Monolog...#5

Perlukah untuk terus merasa memerlukan?
Bisakah untuk terus merasa percikan bisa itu?
Wajarkah untuk membentangkan kewajaran itu?
Lalu di dalam kedinginan itu...aku melangkah kelesuan
Mengharapkan destinasi itu terus kugagahi....
Hingga ke penghujung pengharapan kehidupan...
Meninggalkan segala kebencian aku...
Di lorong yang gelap dan sempit itu
Kerna aku mula merasa perit....
Ranjau yang menggigit buat aku rebah...
Tikaman yang tajam itu buat aku terpana....
Aku terus kebuntuan.....

Bila hati mula membisik kesakitan...
Tidak bisa untuk menoleh lagi...
Kerna parut yang tersisa itu...
Buat aku menderita....
Aku ingin sendirian...
Jauh dari kecelakaan itu....
Aku ingin merasa nikmat dari tikaman yang tajam itu.....
Aku ingin.......aku ingin....aku ingin.......

No comments: