Thursday 23 July 2009

Di Sebalik Waktu....

Mendengus angin di sudut jendela itu
Ingin di sampaikan hati yang lara
Langkah yang longlai terkapai remuk
Mengharapkan sinar yang datang menjelma
Di pinggiran hati yang meronta-ronta keegoan

Di suatu petang nan suram
Aku ingin mendongak ke langit
Ingin ku tanyakan pada diri
Nur itukah yang tercari-cari selama ini
Yang hampir dilindungi awan malam yang menerjah...

Kuusapkan wajah yang hampir bergelora
Disebalik hati yang dahagakan belaian itu
Untuk meliputi jiwa yang sunyi
Yang tidak difahami olehnya
Aku menjerit kelemasan atas kekalutan itu....

Mengorak langkah yang lesu
Aku harungi ombak yang mengganas itu
Walau ku tidak tahu sejauh mana aku mampu
Tapi aku tekad untuk meneruskan perjalanan ini
Kerna aku yakin dengan apa yang aku mahu

Bisa keperitan dunianya yang sakit
Aku akur itu hak miliknya
Bencikah aku..sukakah aku...
Sudah tidak berbekas di hatinya
Egonya merungkai rasa yang didambakan
Sedangkan aku tidak pernah lupa...
Ikhlaskah perasaan itu?
Aku tidak tegar untuk mengetahui kebenaran itu
Walaupun mungkin hanyalah pura-pura...
Aku tetap redha.....

No comments: