Friday 4 September 2009

Monolog...#6

"Bila kita kehilangan sesuatu itu...
barulah kita tahu betapa ianya amat bermakna dalam hidup kita...
Walaupun sekarang kita menidakkan kewujudan itu..
Pasti kita akan terkenang bila ianya sudah pergi meninggalkan kita..."


Itulah kata-kata yang selalu dibisikkan di telingaku tatkala aku dirundung keresahan melampau..


Ayah...
Dialah insan yang selalu denganku..
walau apa jua keadaan..
Akan terus memahami segala apa yang aku lakukan..
Akan cuba menyokong segala keputusan aku...
Walaupun kekadang dia sendiri kurang bersetuju dengan caraku...
Tetapi dia tahu...
Aku amat memerlukan sokongan darinya yang begitu padu...
Ayah sentiasa memaafkan...
Sentiasa bersangka baik....
Tapi aku tak mampu jadi sepertinya....
Kerana dialah insan yang terbaik yang ada dalam hidupku.....

No comments: